kindaweird

2013-02-21
17:47:00

Det gick tre timmar

Ni vet ju att Johnny Depp, te och Theodor ligger väldigt högt upp på min lista på bra saker. Men jag har nog aldrig sagt att Michael Nyqvist och svensk film kommer strax under. Anyways, nu har jag iallafall börjat läsa Grabben i graven bredvid.

Mötet mellan Benny och Desirée i romanen Grabben i graven bredvid. Så mycket finare i text än på bioduken.

"Jag slängde en blick på Skogsägaren. Och i samma ögonblick tittade han på mig.
Han log också. Och...
Det finns inget sätt att beskriva det leendet på utan att hamna i dansbandstexternas underbara värld. 
Det var sol och smultron och fågelsång och vattenblänk över fjärdar i det. Och det var riktat mot mig, förtroendefullt och stolt som om han var ett barn som lämnade över en knölig födelsedagspresent. Mina mungipor hängde kvar vid öronen. Och det gick en ljusbåge mellan oss, det är jag beredd att svära på än idag - en sådan där blå som min fysiklärare kunde åstadkomma med någon apparat. Det gick tre timmar, eller möjligen tre sekunder."

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: