kindaweird

2011-07-02
20:13:02

Hur man gör rundade kanter på bilder.

Jag tänkte visa er hur jag gör rundade kanter på mina bilder i photoshop :)

Jag öppnar bilden och redigerar den som jag vill ha den.
Sedan väljer jag Rounded Rectangle Tool.

Sedan skapar jag ett nytt lager.
I det lagret ramar jag in min bild med verktyget jag valde i bilden ovan.
Hur rundade kanter du vill ha kan man ändra uppe i Radius: 200px

Högerklicka sedan i din rektangel och välj Make Selection...

Se till så att rutan som kommer upp har samma inställningar som min har, så ska det gå fint.
Om du ändrar Feather Radius så få du en softad kant runt bilden.

Nu när din rektangel blivit en markering, trycker du på Ctrl+Shift+C och sedan på Ctrl+V
Ta sedan bort de tidigare lagrerna så du bara har det sista kvar. Det ska då se ut såhär.
Spara sedan som PNG, eller.. det brukar iallafall jag göra.
Det kanse funkar med JPEG också, men PNG är webbformat.
tror jag..


Kommentar:
#1: Amanda

fan vad snygg den nya headern är :D

2011-07-03 @ 11:37:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: